lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 50-57 (krångel...)

Publicerad 2013-12-11 12:07:27 i Dagboken,

Först blev jag ju rejält sjuk, magplågor och sedan förkylning. Sedan i måndags svullnade mitt långfinger på högerhanden upp och började göra VÄLDIGT ont. Skulle jobba vaken natt så låg och försökte sova men det gick nästan inte pga smärtan. Ringde VC men de hade inga läkartider kvar men de lovade att boka in mig på jourvårdcentralen på kvällen. Så jag åkte in dit senare. Efter världens snabbaste läkarbesök fick jag penicillin utskrivet i 10 dagar. Jippi. 
 
Har sedan haft otroliga smärtor i fingret. Varit svårt att sova... Idag var det återbesök på Sahlgrenska och jag visade fingret för vår underbara sköterska där. Hon studsade runt och fick tag på en läkare som kollade på fingret, och sedan ordnade hon bandage mm. Läkaren sa att jag skulle ge det till imorgon men om det inte var bättre alls så måste jag ringa VC igen. 
 
Sköterskan var nöjd med min viktminskning som efter åtta veckor är strax över 22 kg. Jag tycker ju att det har gått långsamt det sista men det var tydligen normalt. Nu har vi fyra veckor kvar innan vi får börja äta en måltid om dagen. 
 
Enligt ordinaton så ska jag idag samt imorgon äta 3 ägg om dagen. Detta för att min kropp behöver proteiner för sårläkningen på fingret. Enligt ssk ska dessa ägg minimalt påverka viktminskningen. Har ätit ägg nu med örtsalt och oj oj vad gott det var. Som en explosion av smaker i munnen. Otroligt. 
 
Ok, bara att kämpa på med allt. Har det gått hittills med brutet revben, störtblödningar, förkylning och infekterat finger så ska väl de fyra veckor som är kvar funka också... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela