lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 50 (sjuk och nya mål)

Publicerad 2013-12-05 06:38:45 i Dagboken,

Har inte orkat blogga de senaste dagarna pga av jobb och sedan sjukdom.

Det är tidig morgon dag 51 och igår, onsdag, var dag 50. Femtio. Hallååååå; om någon för typ ett år sedan hade sagt till mig att jag skulle klara 50 dagar på pulverdiet så hade jag skrattat...

Jobbade mån-tis och på natten där på jobbet fick jag vad jag tror var ett gallstensanfall. Var uppkörd och orolig i magen först, och sedan satte en nästintill obeskrivlig smärta in någonstans i mitten, högt upp i magen. Fick frossa och mådde väldigt illa. Det hela höll i sig till ca 5 på morgonen då det klingade av. Höll ut tills min jobbarkompis kom vid 6:30 och släpade mig då hem. Förkylningen hade kommit flygandes på mig också, och jag hade feber men jag vet inte om den kom från magen eller förkylningen. Gissar på att det var en slump att jag blev förkyld och fick gallproblem på samma gång. Hade feber hela tisdagen och kände mig mycket ruggig. Onsdagen var något bättre men förkylningen utvecklades med en rejäl hosta. Natten till idag har jag hostat så jag spytt, nice.

Och pulvrandet då? Jo, det snurrar på. Det har varit kämpigt med vågen och jag förstår inte varför det står så still. Blir vansinnig. Ligger väl på ca -20,5 kg och även om jag försöker förstå att denna viktminskning på 50 dagar är mer än okej så känner jag mig lite misslyckad och olycklig.

Vi kommer att åka på en USA-resa i slutet på mars och jag har satt upp som mål att gå ner 20 kg till tills dess. Det är ca 3,5-4 månader dit och det borde inte vara orealistiskt att tappa ca 5 kg i månaden även om jag börjar äta lite och hälsosamt. Det vore en bonus att kunna sitta mer luftigt i flygplansstolen samt mer lockande att dra på sig baddräkten i Florida...

Men först, bli frisk, och sedan Sahlgrenska om mindre än en vecka. Du milde vad jag hade velat tappa något mer kilo tills dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela