lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Hej stackars övergivna blogg!

Publicerad 2013-12-20 12:30:05 i Dagboken,

Jag vet inte ens vilken dag det är, men det är en speciell dag! Idag har jag gått ner 25 kg sedan starten för 9 veckor sedan och 2 dagar! Har det varit värt det? Ja. Har det varit extremt jobbigt? Ja.

Har minskat från storlek 54-56 till 48-50. Alla mina byxor är väldigt för stora och en hel del av tröjorna. Ja, mina bh börjar tom bli för långa under bysten. Mitt skärp har jag fått göra nya hål i och på det har jag minskat säkert 15 cm i midjan. Så långt allt väl. Jag ser detta och tar in denna information. Men... När jag ser mig i spegeln tycker jag fortfarande att jag är väldigt stor. Och det är ju sant, jag är ännu mycket överviktig enligt alla tabeller osv. Det förtar lite glädjen över mina resultat. Folk i min närhet säger att jag är dum, men det är så jag känner.

Jag är rejält trött på pulver. Jag har inget intresse av att få i mig det, och vissa dagar får jag nästan kämpa för att få i mig det antal påsar som jag ska. Jag vill ha MAT. Samtidigt vill jag gå ner mer i vikt, så jag är nästan rädd för att börja äta också.

Det här har nog varit bland det jobbigaste i mitt liv. Jag har haft extrem otur med krämpor och sjukdomar och det har gjort det ännu jobbigare. Jag ångrar dock inte en sekund att jag gjort det. Nu är det ca 2,5 veckor kvar på ren pulverdiet och sedan får vi börja äta ett mål om dagen. Kampen om att inte gå UPP i vikt kommer att börja och sedan förhoppningsvis kunna hitta en balans och kunna gå ner i vikt.

Jag hoppas att jag kommer att klara detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela