lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 17 (för mycket?)

Publicerad 2013-11-01 14:18:11 i Dagboken,

Jag känner mig ynklig idag. Mådde väldigt illa i natt och sov ganska dåligt. En väldigt kraftig menstruation drog igång igår och det känns lite som om min redan begränsade energi rinner ur mig... Upp till jobbet i alla fall där jag kämpat med att fixa Halloweenpynt tillsammans med barnen. Har hittills druckit bra idag men när jag väl kom hem nu mitt på dagen kände jag mig riktigt dålig. Frusen, darrig, huvudvärk samt mensvärken från helvetet. Känner mig ärligt talat svag och snurrig så fort jag står upp. Blev bekymrad och ringde Sahlgrenska och bad min sköterska ringa upp vilket hon snart gjorde. Kan väl säga att denna dam är en bra mix av medkännande och förmanande, och hon trodde på vätskebrist som "släpade" någon dag... Gamla synder slår tillbaka säger jag bara! Nu har jag som mål att få i mig ett glas vatten varje halvtimma. Hon sa också att jag skulle testa med 1-2 påsar extra pulver vilket inte känns kul men om det hänger på det någon dag istället för att bryta dieten helt så är det det jag får göra! Man ska inte vara dumdristig... Eftersom jag inte äter kött just nu så rådde hon mig även till att införskaffa lite järntabletter. Jag måste må bättre innan kvällen annars måste jag söka sjukvård.

Jag hoppas att detta vänder snabbt då det sista jag vill är att behöva bryta dieten. Jag ska klara detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela