lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 19 (det bara måste vända nu!)

Publicerad 2013-11-04 09:02:12 i Dagboken,

Dag 19 är en dag jag helst hade hoppat över. Jobbade till tio på förmiddagen och åkte sedan hem som ett spöke. Uppgiven, trött, yr, illamående och fortfarande en otroligt smärtsam mensvärk. Gick och la mig och sov ett par timmar men kände mig inte speciellt mycket bättre när jag vaknade igen. Grät och grät tills jag knappt kunde gråta mer.

Tog mig iväg till stallet ett par timmar tillsammans med maken och där försökte jag röra mig lite försiktigt med en del promenerande. Hjälpte dessvärre inte ett smack. Åkte hem igen och tillbringade kvällen med att dricka, dricka och dricka lite igen. Pga av mitt mående och yrsel trots relativt högt vätskeintag (räknade ut att jag landade runt 3 liter) så åt jag även denna dag en extra påse pulver. Fem påsar Modifast blev det och jag blandade friskt mellan chokladpudding, bananshake och varm soppa. Kände mig aningen bättre till mods när jag väl gick och la mig.

Jag blir ledsen och uppgiven när jag försöker så hårt och det bara krånglar för mig... Försöker hålla fast vid att det faktiskt visar minus på vågen ändå samt att jag faktiskt är mycket mindre hungrig/sugen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela