lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 20 (humöret gott men snurrig)

Publicerad 2013-11-05 08:53:27 i Dagboken,

Började dagen med 2 påsar Cambridge gröt som jag åt med någon timmas mellanrum. Var sugen på just gröten, men vågade inte nöja mig med en påse pga att jag mått som jag mått. Har verkligen försökt koncentrera mig på en jämn tillförsel av vätska.

Var ganska seg på förmiddagen och kände mig fortfarande "svag" och lite yr. På eftermiddagen åkte jag iväg på ett ärende (åt en påse Modifast till lunch) och det gick men den lilla underliggande yrseln fanns där nästan hela tiden. När jag kom hem blev det en Modifast till innan jag åkte till stallet på kvällen. Jag måste ju försöka få in lite motion och rörelse varje dag trots att jag mår skumt. Och huvudet vill massa saker, men kroppen hänger inte riktigt med. Fick världens mensvärk i stallet igen men försökte hålla igång ändå. Var väldigt trött och yr igen när jag kom hem. Åt en Modifast plus försökte dricka ordentligt. Tog lite tabletter (Ipren & Alvedon för mensvärken, tranexamsyra för att minska blödningen samt Duroferon järntablett) och något reagerade jag på för jag mådde ännu mera illa efter ett tag. Tyvärr kan ju både tranexamsyra och järn ge symptom från magen... Somnade till slut i alla fall.

Totalt dagens måltider: 2xCambridge samt 3xModifast.

Nu är det morgon dag 21 och jag har ringt vårdcentralen och ska be dem kolla upp mig och mina värden lite. Får ta detta på allvar...

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-11-05 13:55:25

En liten tanke bara. Har ätit Duroferon och mådde jätteilla av dom. Bytte till Niferex, dyrare men slapp illamåendet. Kämpa på, du är jätteduktig. Kram

Svar: Tack för tipset!!! Kram
lalli.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela