lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 22 (jag mår bättre!!!)

Publicerad 2013-11-07 09:25:29 i Dagboken,

Yesssss, jag klarade faktiskt denna svacka! Dagen har varit helt ok, och jag har inte varit mycket yr eller mått dåligt på annat sätt. Magen är ok och humöret är gott. Mest påtagligt är att visst är jag fortfarande sugen på saker men det upptar liksom inte VARJE tanke och vaken minut (eh, sovande också för jag drömde mycket om mat i början också) längre. 
 
Körde en ren Modifastdag med fyra påsar och det är nästan det som fungerar bäst för mig. 
 
Den otroligt jobbiga mensen är i princip över och vågen säger totalt -12 kg lite drygt. Visste inte att det skulle kännas så mycket på kläderna! Jeansen är lediga i midjan, tajta jackor finns det numera lite plats över i. Fick även på mig ett par shortchaps (som man har när man rider) som jag inte fick upp dragkedjan på för bara några veckor sedan. Jag och min älskade make utbyter också diverse "komplimanger" till varandra om minskad byst (min kommentar till honom) och att nu är bysten större än magen (hans kommentar till mig). Rått men hjärtligt! 
:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela