lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 23 (sprudlande...)

Publicerad 2013-11-07 22:08:46 i Dagboken,

Missförstå mig inte nu; det här är ingen dans på rosor. Det är en dans barfota på ett ohyvlat trägolv eller över utspilld lego... Men (där kom det berömda ordet) någonstans har det vänt. Jag kommer säkerligen komma in i nya svackor men just nu mår jag BRA! Försöker vila lite i denna känsla och samla krafter. Har ju som ni vet haft betydligt sämre dagar.

Allt flyter liksom på i stilla mak. Vågen visar minus, om än inte lika fort som precis i början. Det är okej, jag hade med det i beräkningen. Vätskan är mer eller mindre under kontroll, men det är fortfarande jobbigt att få i sig allt.

Idag har varit en Modifast-dag med fyra påsar.

Började och avslutade min dag i stallet hos mina älskade hästar. Igår var jag ju faktiskt uppe på hästryggen i fem minuter, vilken känsla. Så skönt att revbenet äntligen inte hindrar mitt liv.

Det slog mig idag att det faktiskt finns folk som läser min blogg. Det är roligt och lite läskigt på samma gång. Jag har lite svårt att ta till mig när folk tycker att jag är stark och duktig. "Jag?", liksom. Mina tankar går speciellt till "Maja"; jag önskar verkligen att du orkar ta steget du med nu. Det låter som en klyscha, men man klarar så mycket mer än vad man tror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela