lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 27 & 28 (dödläge)

Publicerad 2013-11-12 22:27:44 i Dagboken,

Men hallå vågen... Varför samarbetar du inte med mig? Eller rättare sagt hallå kroppen, släpp ifrån dig dina kilon! Vågen står alldeles...stilla. Är förvånansvärt lugn ändå. Jag vet om att man kan hamna på "platåer" och stå stilla en längre stund innan man börjar gå ner igen. Men speciellt upplyftande är det ju inte... Suck.
 
Äta mindre är ju omöjligt, så jag har istället försökt att röra på mig mer. Nu har ju inte direkt vädret lockat till detta, men har man häst så får man vackert gilla läget och ge sig ut ändå. Och tur är väl det!
 
Hade ju önskat att sista veckan nu innan återbesök på Sahlgrenska kommer att visa lite mer resultat. Står och stampar på kring -14 kg och det är ju fantastiskt i sig, men jag vill ju gå ner MER givetvis. Och, då endast en tredjedel har gått av den rena pulverdieten så måste det ju bara vara så att jag kommer att tappa mer om än inte lika fort som i början.
 
Har sorterat lite kläder och har nu i huvudet börjat placera dem i lite olika kategorier; Kläder som varit för små och som jag med spänning ser fram emot att kunna ha på mig, Kläder som redan tidigare varit i största laget och som jag kanske kan försöka få sålt för att finansiera lite nya plagg framöver, samt Kläderna som jag aldrig vill bära igen och som åker i sopbingen. De där stooora, urtvättade och slitna plaggen som jag (försökt) dölja mina kilon i. Ni kanske känner igen det?
 
Dag 27 & 28 har varit rena Modifast-dagar med fyra påsar per dag. Börjar mer och mer inse att jag skarpt föredrar puddingarna, moussen samt soppan istället för shakerna. Jag blir helt enkelt inte lika mätt när jag dricker och inte äter med sked. Som tur är har de ju samma innehåll, så det är fullt tillåtet att äta chokladpudding till frukost om man vill... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela