lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 34 & 35

Publicerad 2013-11-20 03:50:19 i Dagboken,

Måndag morgon inleddes med jobb och sedan tandläkaren. Blev otroligt nöjd när jag inte hade några hål och bara lite tandsten. Hurra!

Eftermiddagen tillbringades i stallet och det blev ett svettigt pass på ridbanan. Det känns faktiskt redan lite lättare att röra på sig och rida, bara på dessa kilon.

Tisdagen blev det också stallet men ingen ridning pga av en ganska rejäl träningsvärk. Ouch! Men det är ju bra; då har musklerna jobbat i alla fall!

Försökte sedan komma till ro innan det vakna nattpasset. Jag blir inte klok på hur jag ska lägga upp det hela med sömn, mat osv. Sov lite på eftermiddagen men störs av bl.a. att jag måste springa och kissa. Sparade i alla fall in en måltid som jag kunde ta nu under natten. Resultatet av för lite sömn gör dock att jag blir hungrig och en påse under hela natten är inte nog... Trist att behöva jobba de flesta timmarna hungrig...

Mitt saltsug släpper inte heller och jag får erkänna att jag ätit några sockerfria salta halstabletter. Inte bra. Inte många kalorier i sig kanske men meningen är ju att jag inte ska tugga på något under pulverdieten.

Imorgon, eller rättare sagt senare idag, ska jag till Sahlgrenska. Kul och nervöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela