lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 39 & 40 (hö hö hö)

Publicerad 2013-11-24 21:54:24 i Dagboken,

Igår var vi och hämtade hö till hästarna och jag fick mig därav ett rejält gympass. Det är lite jobbigt och tråkigt att man har så lite ork på pulverdiet. Ingen uthållighet. Jag är ganska pigg i huvudet men det finns ingen ork att genomföra idéerna speciellt länge. Men, men... Det är väl smällar man får ta antar jag. 
Eftermiddagen blev lugn och slö. Hade tänkt att tillåta mig själv en extra påse pulver pga av kraftansträngningen men i slutändan ville jag inte ha någon extra ändå. Gjorde "glass" på Modifast bananshake med lite mindre vatten i och den blev helt ok. 
 
Idag har har varit en ganska lugn dag rent motionsmässigt förutom stallet på kvällen. Känner mig lite nedstämd idag av någon anledning, och misströstar lite över de "finnar" eller utslag jag har fått i ansiktet. Sköterskan sa att det är normalt att få utslag pga av att kroppen rensas under pulverdieten och att man oftast fåe bättre hy senare. Klen tröst just nu men... 
 
Idag är jag även väldigt sugen på olika saker. Det har snart gått halva tiden av dieten och jag är lite trött på pulver och de olika smakerna. De slinker fortfarande ner utan bekymmer men jag vill liksom ha något...annat! 
 
Vågen är allmänt tjurig på runt -18, -19 kg och pendlar lite upp och ner. Vet dock att jag säkert byggt muskler igen och sköterskan sa att de väger ju mer än fett. Jaja. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela