lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 41 & 42 (snart halvtid!)

Publicerad 2013-11-26 21:51:44 i Dagboken,

Men oj... Imorgon har vi avverkat sex veckor av pulverdieten! Det trodde jag aldrig att jag skulle klara!

Skulle egentligen jobbat igår och idag men blev ledig. Har tillbringat ganska mycket tid i stallet vilket är kanon då det innebär att jag rör en hel del på mig. Igår blev ingen ridning men idag blev det en härlig tur. Och det är ju inte bara ridningen som ger motion; det är ju mockning, sopning, bära hö mm mm. Men jag känner av det förbaskade revbenet, det gör jag...

Vågen är tjurig igen. Händer typ ingenting. Ett hekto hit eller dit bara. Försöker att inte bli nedslagen men jag väntar ju på den magiska 20 kg-gränsen. Men den kommer väl...

Har kört Modifast dessa dagar och har ännu inte tröttnat på smakerna men... Jag är lite uttråkad av att bara äta pulver och jag längtar efter riktig mat. Samtidigt vill jag ju gå ner mer...

Känner mig snäppet smidigare i kroppen, speciellt i ridningen och jag längtar efter att få känna den känslan ännu mera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela