lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 1

Publicerad 2013-10-16 19:20:53 i Dagboken,

Jahapp, då var man igång då! Började morgonen med Modifast vanilj och drack den vid nio. Sedan bar det iväg på personalmöte. Första prövningen blev vid 11:30 då de övriga fikade och jag tog en liten kopp buljong och lite Fun light saft. Var ganska sugen men kände mig ändå "stark" och motiverad. Var rejält hungrig när jag kom hem och vid 13:30 blev det Modifast vaniljpudding som smakade himmelskt typ. Gillar verkligen konsistensen och mättnadskänslan på puddingarna. 
Åkte till stallet på eftermiddagen och försökte där röra mig så mycket som mitt förbannade revben tillät. Promenerade mm i gott och väl en timma. 
Väl hemma blev det sedan chokladpudding vid 18:30. Har fått kämpa en hel del med att få i mig vätska. 
 
Nu blir det en påse till ikväll och sedan är denna dagen över. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela