lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 12 (mittemellan...)

Publicerad 2013-10-27 22:49:28 i Dagboken,

Egentligen är det sjukt att det redan har gått 12 dagar! Är stolt över att ha klarat det hittills och samtidigt förfärad av hur många dagar det är kvar... Hungern, eller "suget" (har inte lärt mig att skilja dem åt) är min ständiga följeslagare. Värst är eftermiddagen och kvällen. Det kommer nog aldrig att gå över. Har dock vänner som genomfört liknande dieter och de påstår att det blir lättare. Har inte bestämt mig än om jag tror dem men man kan ju alltid hoppas...!

Dagens måltider: Cb gröt, p&p-soppa, vaniljpudding och chokladpudding. "Fuskade" även med en halv BonAqua mineralvatten med päronsmak som innehåller ca 40 kcal för en flaska; dvs 20 kcal extra. Hamnade ändå under den magiska gränsen så det var nog ingen fara.

Aktiviteterna har väl varit måttliga idag. Är ganska pigg i huvudet men har ingen "ork". Humöret har mestadels varit ok. Vätskeintaget är en daglig kamp. Saltsuget likaså. Äter MYCKET salt i vanliga fall och tycks ha ett ständigt sug efter salta saker i alla former. Det har inte gett med sig nu på pulverdieten heller! Får ta ett par saltflingor om dagen annars står jag inte ut! Måste fråga på Sahlgrenska på onsdag när vi ska dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela