lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 2 (en doft av kyckling)

Publicerad 2013-10-17 18:14:47 i Dagboken,

Dag 2. Betydligt tuffare än igår. Har dels varit mer hungrig, dels ganska trött och lite frusen. Huvudvärk. Lite småirriterad. Utsatte mig för besök i två olika mataffärer och i den ena luktade det förföriskt av grillad kyckling och oj vad sugen jag blev. Hade kunnat betala mycket för att få äta lite av den. Men det går ju inte... Inhandlade lite fler pulversorter för att testa. Allévo raspberry-banana, Naturdiet Blueberry samt choklad. Ska testa dem efter hand.
Dagens frukost blev 08:30 Cambridge gröt med äppel-kanelsmak. Den är riktigt god och blir som en liten skål finfördelad gröt. Tycker att den mättar bra också.

Måltid två blev "på språng" vid 11 och bestod av Natudiet färdigblandad dryck med choklad-banansmak. Den funkade typ. Drack den ljummen vilket inte var optimalt.

Då jag idag testar att blanda märken men ligga under 900 kcal vilket är min dagliga maxgräns så blev måltid nr tre ca 13:30 en kycklingsoppa från Cambridge. Gott med något salt! Måltid nr fyra blev kl 16:30 och då var jag REJÄLT hungrig. Det blev Modifast vaniljpudding. Jag höll mig inte mätt länge på kycklingsoppan...

Sista planerade målet blir Cambridge gröt vid 20-tiden. Således fem måltider idag men som sagt så landar jag under maxgränsen. Vätskeintaget har gått trögt, har tom försökt dricka thé. Det verkar så mysigt med thé men jag tycker helt enkelt inte om smaken. Har testat massor med sorter tidigare.

Det som kan göra det lite lättare och roligare att hålla koll på vätskan är appen jag laddade ner till min telefon. Med något knapptryck för du in mängden du dricker och du ser tydligt hur mycket du ligger på totalt. Man kan tom lägga in alarmtider för att dricka. Dessutom kan du i diagram se hur mycket du druckit varje dag. Kan nog bli en bra hjälp för mig.

I alla fall, en jobbig dag men när jag ställde mig på vågen imorse så hade jag tappat mitt första kg. Vet att det är mest vätska mm men det var kul att se det ändå... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela