lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 4 (uppgiven)

Publicerad 2013-10-19 21:37:59 i Dagboken,

Usch, denna dag har inte varit lätt... Känt mig svag, huvudvärk, sugen och hungrig. Frusen också. Har hört att dag 4-5 kan vara jobbiga och det stämmer nog. Har tänkt massa på mat idag. Innan jag började med dieten så trodde jag att just godissuget skulle vara värst, men det är riktig mat jag suktar efter... 
Dagens måltider var: hallonshake, vaniljshake, vaniljpudding samt chokladpudding. 
 
Vätskeintaget har varit yttepytte lite lättare idag. Tycker fortfarande att 2,5 L är groteskt mycket att få i sig. Maken som dricker kaffe och the har lättare. Och jag förstår faktiskt inte varför typ kaffe räknas då det anses vara vätskedrivande?
 
Är glad att denna skitdag snart är över... Missförstå mig inte nu; jag är taggad till tusen att genomgå detta men önskar att det känns lättare igen snart. Och jag är lite ledsen över att jag inte tagit tag i detta tidigare i mitt liv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela