lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 5 (är det värt det???)

Publicerad 2013-10-20 21:23:26 i Dagboken,

Ännu en riktigt jobbig dag. Mat i alla former jagar mitt medvetande. Jag ser mat överallt, TV, på stan osv. Kommer på mig själv att sitta och tänka på olika sorters mat. Har väl tänkt ca trehundrafemtiosju gånger på att skita i detta och ÄTA. Detta är snudd på tortyr. Men, jag ska klara detta och jag vet att ökad hälsa och välbefinnande kommer att vara belöningen. 
 
Dagens måltider blev:
Cb gröt
Modifast vaniljpudding
Modifast vaniljpudding 
Cb grönsakssoppa
Cb vaniljshake
 
Kämpat med vätskan igen. Cambridges lättdryck är dock god. 
 
Var och köpte en ny våg för att öka motivationen. Har annars varit väldigt trött hela dagen och inte haft lust till något. Dåligt med motion idag. 
Sökt tröst av andra som genomfört liknande dieter och det är skönt att få prata om det. Hoppas min blogg en dag kan hjälpa andra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela