lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 6 (jo men det går nog...)

Publicerad 2013-10-21 21:37:53 i Dagboken,

Dag 6 har varit snäppet bättre än dag 4 & 5. Många tankar kring mat har jag fortfarande. Under sin dag stöter man ju på prövningar, och man kan ju inte förvänta sig att resten av världen ska sluta äta bara för att man själv råkar gå på pulverdiet. Idag åt mina stallkompisar bakelse i stallet och ja, jo, det var ju inte så kul men personer runt mig måste ju få leva sina liv. 
 
Dagens måltider: Cb gröt, Modifast vaniljpudding, Modifast potatis och purjolökssoppa, Modifast vaniljpudding. 
 
Jag gillar verkligen puddingen, man blir trött på att ständigt dricka saker, och man uppskattar att kunna äta något med sked. Dessutom är puddingen det som enligt mig mättar allra bäst. En höjdare var även soppan idag som jag hade i lite persillade i (krydda med vitlök, persilja och havssalt). Smaken av vitlök var himmelsk och det kändes nästan som om man åt "riktig" mat. 
 
Lite lättare med drickandet idag, men fortfarande trögt. 
 
Lika stolt som jag är över att ha klarat sex hela dagar på pulver, lika nedstämd är jag över att det är så många dagar kvar. Har inte ens räknat antal dagar än, vill inte veta så exakt än. Men jag vet ju att det är mer än 11 veckor kvar. På ett sätt är det inte lång tid alls, på ett annat är det svindlande länge. En hel jul utan mat. En högtid där man ju faktiskt tillbringar mycket tid med att just... äta. 
 
Humöret har varit ok idag, och jag känner mig pigg men har INGEN uthållighet. Vill göra saker men orkar inte. Har ändå tillbringat flera timmar i stallet idag och rört på mig allt vad jag kan. Revbenet blir sakta bättre och jag måste röra mig för att undvika att kroppen bryter ner muskler istället för fett. 
 
Efter morgondagen har jag gjort min första vecka och ska se vad jag har gått ner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela