lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Dag 7 (blandade känslor)

Publicerad 2013-10-22 22:58:07 i Dagboken,

Varit lite upp och ner idag. Ställde mig på vågen imorse och jag vet ju inte hur mycket som skiljer mellan Sahlgrenskas våg och vår hemmavåg, men resultatet är -5,8 kg på en vecka då. Det känns ju inte fel! Känner mig mindre "svullen" i kroppen och ett par ganska tighta jeans satt idag helt ok.

Började dagen med Cb gröt och åkte sedan till stan för att kolla efter ny handväska mm. Var inne i en butik och stod och pratade med innehavaren när jag började känna mig lite konstig. Kände mig liksom frånvarande och långt borta och hade svårt att koncentrera mig på vad hon sa. Frös men började svettas samtidigt och till slut fick jag säga till att jag inte mådde bra. Hon sa att hon såg att jag var mycket blek och såg till att jag satte mig ned och sedan hämtade hon flera glas vatten. Det var obehagligt men gick ganska snabbt över. Jag misstänker att det var pga av blodsockerfall eller pga att jag druckit för dåligt. Får tänka mig för! Köpte med mig en flaska Naturdiet Low sugar chokladdryck och åkte hem till en kompis och drack den och tog det lugnt ett tag innan jag körde ända hem.

Nästa måltid blev Modifast potatis & purjolökssoppa med lite extra kryddor. Dagens kaloriintag tillät dessutom en portion gröt till samt Modifast vaniljpudding.

Förutom mitt lilla anfall på förmiddagen har jag mått ok idag. Jag är fortfarande hungrig och sugen och mycket tankar kretsar kring mat. Det är faktiskt inte säkert att det blir lättare än så här, och då får jag tackla det helt enkelt. Hade helt klart hoppas på att vara mindre hungrig och sugen efter en vecka.

Läst på lite om ketos och inser att jag nog inte hamnar i det när jag äter så mycket Modifast som jag gör. Ketos är vad jag förstått ett tillstånd som för många gör att hungern dämpas samt att man blir piggare. Har att göra med mängden kolhydrater man får i sig. Tydligen inträffar det lättast vid max 40-50 g kolhydrater per dag, och äter man bara Modifast hamnar man på över 100 g per dag. Men Modifast är verkligen min favorit bland sorterna, och jag vet inte om jag klarar mig utan den. Ur viktminskningssynpunkt spelar det tydligen mindre roll, likaså att Modifasten ligger betydligt högre i kalorier än övriga märken. Jag känner att jag redan försakar så oerhört mycket och att detta är så jobbigt att jag inte vill försaka något mer. Tänker unna mig Modifasten och hoppas att jag mår bra på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela