lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Peppning & inköp

Publicerad 2013-10-01 22:25:42 i Dagboken,

Men hurra; det finns ju en FB-grupp för folk som går på pulverdiet! Glad jag blev! Känns som om det var precis det jag behöver. Goda råd och peppning av personer som vet vad man går igenom. Känns så skönt att man inte är ensam. Nu har jag ju iofs maken med, men han är ju nybörjare han med på det här och dessutom så känns det som om jag behöver utomstående att bolla tankar och frågor med också. 
 
Varit och inhandlat lite Cambridgeprodukter idag också. Har bara testat gröten en gång tidigare och tycker att den vore kanon som frukost. Synd att man inte kan blanda påsar från olika märken under en dag, he he. Köpte även deras små påsar med lättdryck som man blandar ut i 1,5-2 l vatten. De skulle tydligen inte tillverkas mer, men det skulle komma någon ersättare fast i burk. Tycker att de små påsarna är lätta att ha med till jobbet osv så jag "hamstrade" ett gäng. Men oj vad Cambridge är dyra! Jag gav 26 kr påsen. Då man ska äta 4 påsar enligt Sahlgrenska så blir det ju över 100kr om dagen! Modifast hamnar på ca 50 kr. Skillnad! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela