lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Sahlgrenska

Publicerad 2013-10-15 09:48:58 i Dagboken,

Idag är då dagen D. Eller dagen P som i pulverdiet. Sitter på Sahlgrenska och väntar på maken. Har varit på läkarbesök och gått igenom mina provresultat. Kolesterol och annat var bra, något förhöjda levervärden vilket är vanligt vid övervikt. Min sömnmätning visade en del andningsuppehåll, så jag ska få remiss till vidare utredning kring det. Hade på några veckor lyckats gå upp 4 kg (!) men jag är inte förvånad. Revbensfrakturen har gjort att jag dels varit mer i stillhet plus att jag tröstätit något enormt. Bara att ta nya tag nu! 
 
Har en paus på några timmar nu sedan ska jag på uppstart av pulverdieten. Jag har både lätt ångest samt är taggad till tusen. Jag och maken kommer att äta lunch någonstans idag och jag försöker att inte vara dramatisk men visst tänker jag som så att det kommer vara "sista måltiden" på flera månader... Det börjar sjunkna in nu; jag ska inte äta vanlig mat på tre månader! 

Kommentarer

Postat av: Rundamamman

Publicerad 2013-10-15 21:07:20

Lycka till nu, det här kommer du fixa fint! :)

Jag har själv gått ner mkt i vikt med pulver och är inne i ännu en period nu, det är mkt tufft arbete men samtidigt otroligt bra för vissa med denna metod. Själv har jag fått bryta mina dåliga vanor och fått stor insikt i varför jag äter, när jag äter osv...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela