lalli.blogg.se

Min viktresa med hjälp av en start med 12 veckor på pulverdiet som inskriven på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska i Göteborg. Kommer följas av dietist i ca 1,5 år. Min kamp i ord, för mig själv och för att inspirera andra om jag kan. Kommer antagligen att beröra andra delar av mitt liv med... Välkommen att lära känna mig och följ mig på vägen!

Att äta

Publicerad 2014-01-15 10:24:22 i Dagboken,

Så har vi då börjat äta så smått... Äter en måltid om dagen plus tre pulverpåsar. 
Slutresultatet efter 12 v på bara pulver blev ca -28 kg. Hemmavågen är snäppet snällare och visade på 29. I vilket fall som helst förstår jag att jag ska vara nöjd. Nu börjar nästa kamp! 
 
Måste erkänna att jag denna första vecka har fuskat en hel del och ätit mer än ett mål om dagen. Efter tre månader utan mat så vill man ha typ ALLT. Försöker ligga väldigt lågt med kolhydrater, socker och fett. Till mina varma måltider har jag valt bort potatis, pasta osv. Kört med magert kött (protein) och grönsaker i olika former. 
 
Första dagen, i torsdags, var jag korkad nog att äta en stor grönsallad med kyckling. Aj vad ont i magen och vad illa jag mådde sedan på natten! Det var för tufft för magen med massa råa grönsaker. Lätt att vara efterklok! 
 
Annars har mina måltider sett ut som tex: nötfärsröra med rödkål, purjolök och körsbärstomater. Kokt kycklingfilé med ångade grönsaker. Knäckebröd med keso och kalkon och grönsaker. 
 
Jag får lägga 475 kcal per dag på mat plus äta två frukter som mellanmål. Jag har ätit lite mer vanlig mat denna veckan och då dragit ner någon pulverpåse istället. Tänkte skärpa mig nu och köra enligt planen. 
 
Jag vill ju gå ner MER! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela